پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118080
ماه ضيافت الهي بهترين فرصت براي محاسبه و مراقبه نفس است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1375

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام رحمت الله اروجي با تبريک به مناسبت فرا رسيدن ماه ميهماني خدا اظهار کرد: در خطبه پيامبر(ص) در خصوص ماه مبارک رمضان آمده اين ماه خداوند عالميان است و شريف ترين ماه ها است و روزهايش بهترين روزها و شب هايش بهترين شب ها، ساعت هايش بهترين ساعت ها است.

اروجي افزود: رمضان ماهي است که درهاي آسمان و درهاي بهشت و رحمت گشوده مي شود و درهاي جهنم بسته مي شود و در آن شبي(ليله القدر) است که عبادت در آن بهتر از عبادت هزار ماه است.

وي تصريح کرد: انسان تک بعدي نيست و داراي ابعاد مادي و معنوي است و به گفته مولاي متقيان بايد همانطور که به غذاي جسم توجه داريم به غذاي روح هم توجه داشته باشيم و روح نيز نياز به غذا دارد و بي اشتهايي نسبت به امور معنوي نشانه بيماري روح است.

مدير‌کل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: همانطور که بدن انسان نياز به غذا دارد روح انسان نيز همچون جسم او نياز به غذا دارد و همانطور که بدن انسان بيمار مي شود روح انسان نيز بيمار مي شود که غذا و درمان روح روزه است و اين ماه فرصتي است که با روزه گرفتن به روح خود جاني دوباره ببخشيم و با دعا و عبادت خالصانه گناهان خود را پاک کرده و دل را صاف کرد.

اروجي با اشاره به روايتي از پيامبر اکرم(ص) اظهار داشت: کسي که ماه مبارک رمضان بر او بگذرد و توفيق آمرزش را پيدا نکند بوي بهشت را نمي شنود.

وي تاکيد کرد: نشانه شيعه بودن اهل محاسبه نفس بودن است و ماه ضيافت الهي بهترين فرصت براي محاسبه و مراقبه است.

مرجع : بام ايران خبر

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html